Меню Закрити

Блог

Нескінченна боротьба за комфортну температуру в офісі

Нескінченна боротьба за комфортну температуру в офісі

Протягом тисяч років триває боротьба людства для за комфортну температуру в приміщенні. В цій боротьбі використовувались всілякі хитрощі: від завішування вікон вологою тканиною до шикування рабів з віялами над купами снігу, щоб ті гнали охолоджене повітря в приміщення через отвір у стелі. Поява кондиціонерів стала рятівним колом у цій боротьбі… проте навіть зараз більшість офісних працівників незадоволені. Як показали результати опитування, проведеного в 2015 році серед 129 офісних працівників в США, 42% вважають температуру на своєму робочому місці занадто високою, а 56% – занадто низькою.

Бо тепер, коли нам повністю підвладна погода в офісі одним натиском кнопки, ми просто не можемо домовитися між собою з приводу того, яку саме температуру вважати комфортною.

Нескінченна боротьба за комфортну температуру в офісі

Нездатність створити працівникам комфортні умови не просто викликає неприязнь до роботодавця, але і має серйозні фінансові наслідки. В цілому, близько 2% робочого часу в Великобританії витрачається на спори за умов комфортної температури,. Це щорічно обійдеться економіці більше 13 млрд. фунтів стерлінгів (орієнтовно 450 млрд.грн). В Австралії нестерпна жара приводить до зниження продуктивності праці і виливається у втрати в розмірі приблизно 6,2 млрд. дол. США (160 млрд. грн).

Комфортна температура на робочому місці може сприяти підвищенню продуктивності праці, готовності до співпраці між колегами та задоволенню від роботи. В свою чергу, при некомфортній температурі співробітники працюють повільніше, набирають зайву вагу і хворіють.

Засновник соціальної мережі Facebook Марк Цукерберг підтримує в кімнаті для переговорів дійсно морозну температуру + 15 ° C. Він стверджує, що це сприяє розумовій концентрації. А президент США Барак Обама, навпроти, вважав за кращу температуру в Овальному кабінеті таку жар, що його радник у інтерв’ю газеті Нью-Йорк Таймс колись навіть пошуткував, що “там можна вирощувати орхідеї”. Так хто же має рацію – той, хто гріється під сушаркою для рук, або той, хто при першій можливості знімає піджак?

Неможливе завдання?

Виявляється, справа у вірній постановці запитання. Протягом багатьох років роботодавці витрачали купу часу та коштів, щоб встановити те, що і так чудово відомо багатьом з нас – визначити температуру, яка буде влаштовувати всіх і завжди, по суті, неможливо.

“Частково проблема полягає в тому, що вони намагаються вивести” правильну “температуру. А вона залежить від того, що вимірювати”, – вважає Девід Шіпуорт, науковий співробітник Інституту енергетики Лондонського університетського коледжу (Велика Британія). Візьмемо для прикладу продуктивність праці – в її підвищенні зацікавлені всі роботодавці! В рамках одного з досліджень вивчався вплив температури навколишнього середовища на ефективність роботи на прикладі співробітників страхового агентства. Хоча в дослідженні брали участь всього дев’ять жінок, його результати виявилися вражаючими. При температурі + 25 ° C працівники друкували без зупинок, при цьому частка помилок не перевищувала 10%. При зниженні температури на п’ять градусів продуктивність праці зменшилася наполовину, а число помилок зросла більш ніж удвічі. Однак не все так просто. Коли студентам, частина яких перебувала в прохолодній (+ 19 ° C), а частина – в натопленій (+ 25 ° C) кімнаті, запропонували вибір з двох тарифних планів на мобільний зв’язок, в менш теплій кімнаті оптимальний план вибрали в два рази більше учасників. Це наводить на думку про те, що в теплі гірше даються складні рішення.

Насправді, температура навколишнього середовища може не тільки вплинути на продуктивність праці, але і змінити образ думок.

У теплі активізується творчий процес, а в прохолодних приміщеннях, як прийнято вважати, людям легше зосередитися на виконанні повторюваних або монотонних дій.

При температурі вище + 27 ° C з математикою починаються проблеми.

Мабуть, ще дивніше той факт, що температура повітря може безпосередньо впливати на здатність до співпраці: за підсумками невеликого дослідження, в якому взяли участь 33 людини, з’ясувалося, що в теплих приміщеннях люди відчувають один до одного більш теплі почуття. Навіть якщо просто тримати в руках чашку гарячої кави, починаєш вважати інших більш щедрими і дбайливими.

Нескінченна боротьба за комфортну температуру в офісі Але якщо кава охолола, то й відносини між людьми стануть більш прохолодними. Вивчивши фактичні дані, дослідники встановили, що ідеальна температура для типової офісної роботи, такої як дзвінки клієнтам, обробка текстів тощо становить + 22 ° C. Але перш ніж звинувачувати в своїх низьких результатах погано налаштований кондиціонер, згадайте про те, що масштабні дослідження в цій сфері зазвичай не проводяться – в експериментах, як правило, бере участь менше ста чоловік.

Жінки частіше мерзнуть на роботі

Як тільки ви вирішили, для якої роботи буде використовуватися приміщення, необхідно визначити, кого ви більше бажаєте задовольнити. Виходячи з того, що в будь-якому офісі все ж знайдеться хто-небудь, хто буде жалітись, вчені вивели показник комфортності температури, що базується на тому, скільки людей вважає її неприйнятною, і назвали його “очікувана доля невдоволених”.

Для розрахунку цього показника більшість дизайнерів використовують формулу, виведену в 1960-х роках, яка  враховує такі фактори, як одежа та швидкість обміну речовин в організмі майбутніх працівників (іншими словами, швидкість видобутку тепла). Очевидно, що для розрахунку швидкості метаболізму в організмі людини необхідно робити певні припущення за її віком, вагою та, що важливо, статтю.

Швидкість обміну речовин в організмі, на основі якої розраховується комфортна температура, прирівнюється зараз до швидкості метаболізму у сорокалітніх чоловіків вагою 70 кілограмів. Борис Кингма з Центру медицини Маастрихтського університету вирішив вивчити це питання більш предметно. Він виявив, що у жінок швидкість обміну речовин істотно нижче, ніж у чоловіків, у зв’язку з чим комфортна температура для них повинна бути на три градуси вище. Ця різниця багато в чому обумовлена тим, що у жінок менше м’язової тканини і більше жирових клітин, які є менш активними і виробляють менше тепла.

Які ж є способи зігрітись, якщо кондиціонер зменшити ви не можете? Справа в тому, що, як показали недавні психологічні експерименти, наш внутрішній термометр далеко не так надійний, як нам здається. В рамках невеликого дослідження, результати якого були опубліковані в цьому році, кожен з 32 учасників проводив час в приміщенні, освітленому або “теплим” закатним світлом, або “холодним”, і кожні десять хвилин розповідав про свої відчуття. При цьому вони не знали про те, що температура повітря в приміщенні періодично підвищувалася або знижувалася.

Незважаючи на це, при зниженні температури тим, хто знаходився в приміщенні з “теплим” освітленням, було тепліше, ніж тим, хто сидів під “холодним” світлом.

“В даному випадку простежується дію історично сформованих асоціацій, можливо, висхідних до часів яскравих багать і блакитного льоду”, – вважає науковий співробітник Лондонського університетського коледжу Шіпуорт. “Можливо, колись будуть розроблені психологічні способи, які дозволять задовольнити побажання всіх співробітників і в той же час економити на електроенергії. “Крім того, вплив не надто сильного холоду і тепла допомагає підтримувати у формі серцево-судинну систему і обмінні процеси”, – пояснює вчений. Але якщо невеликі температурні коливання бувають корисні для здоров’я, то робота в умовах сильної спеки або холоду може виявитися дуже небезпечною.

На що ж мають право офісні працівники? У більшості країн законодавчо встановлено мінімально допустиме значення температури (наприклад, у Великобританії він становить + 16 ° C), однак верхня межа в багатьох випадках відсутня – замість цього вказується, що температура повинна бути “розумною”. Наприклад в Австралії при температурі вище + 34 ° C співробітники мають право на півгодинну перерву раз на годину. Зрозуміло, що в країнах Европи з їх кліматом це рідко створює проблеми. Але коли сонце починає гріти як слід, багато роботодавців виявляються не підготовленими до такої погоди. При всьому при цьому, можливо, війна за контроль над пультом від кондиціонера добігає кінця. “Ми наближаємося до персоналізованого контролю”, – говорить Шіпуорт. Кожне робоче місце буде обладнане власними системами клімат-контролю.

 

Так яка ж оптимальна офісна температура?

Нескінченна боротьба за комфортну температуру в офісі

Точно її визначити неможливо, але, на думку Шіпуорта, швидше за все, вона знаходиться в діапазоні від + 22 ° C до + 24 ° C.

Взяти хоча б першого прем’єр-міністра Сінгапуру Лі Куан Ю, який щиро вірив у те, що ідеальна температура становить рівно + 22 ° C.

Коли в 1999 році його запитали, чим обумовлений економічний успіх цієї тропічної країни, він несподівано відповів: “Кондиціонерами”.

 

Якщо Ви запланували покупку і установку кондиціонера, телефонуйте нам. Це найпростіший і швидший спосіб дізнатися про весь асортимент, ціну, купити кондиціонер, або замовити монтаж.

+38067-656-7101, +38063-498-3531

 

 

 

Ваш комфорт — це робота компанії «Вент Проект»

Джерело bbc.com

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *